Het officiële trainingsschema voor de Vasaloppet is binnen. Er is geen ontkomen meer aan. Het wordt nu serieus. Afgelopen weekend geprobeerd uurtjes te maken. 1 uur TRX training. 1 uur langlauf training op de borstelbaan. 1 uur bootcamp en 1 uur voetballen. Nu is het maandag en ik heb enorm veel spierpijn. Hieruit blijkt dat de spieren nog heel wat afgetraind moeten worden.

Thuis eerst maar eens stabiliteit oefenen..

Daarnaast moet ik gaan beginnen met het tellen van koolhydraten. Het bijhouden van het aantal eenheden insuline dat ik spuit. Voor mij nieuw, want vanaf mijn jeugd gaat dat op de automatische piloot en dus puur op gevoel. Nu gaat het echt belangrijk worden, want de inspanning tijdens de Vasaloppet is niet iets wat je dagelijks traint. Trainen voor de Vasaloppet betekent 10 uur achter elkaar intensief sporten. Daarbij is uithoudingsvermogen belangrijk.

Inzicht in mijn insuline gebruik is van wezenlijk belang. Dagboekjes bijhouden dus….veel prikken en opschrijven. Het vele sporten resulteert nu al in 10 Eenheden minder langwerkende insuline…..Mocht u nog niet weten wat de Vasaloppet precies is kijk dan eens ophttp://www.bing.com/videos/search?q=you+tube+vasaloppet&FORM=VIRE4#view=detail&mid=978C632F3118A9D3673F978C632F3118A9D3673F